Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zadanie 3: Logopedyczne graffiti - rozwijanie sprawnej komunikacji

Logopedyczne grafitti - rozwijanie sprawnej komunikacji 


Realizacja zadania przyczyni się do podniesienia kompetencji kluczowych w obszarze porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność uczenia się.
Prowadzenie zajęć logopedycznych w ramach zadania ma na celu:
- rozwijanie mowy i umiejętności poznawczych oraz skorygowanie błędów w mówieniu lub wad wymowy.
- usuwanie przeszkód natury emocjonalno-motywacyjnej blokujące naturalny proces nabywania kompetencji językowych przez dzieci.
- aktywizowanie psychiczne dziecka w celu jego rozwoju słowno-intelektualnego.
- doprowadzenie do takiego typu motywacji, który określa się jako dążenie do rozwoju, dążenie do sukcesu, co dałoby dobre rokowania na dalszą „pracę nad sobą”.
- poszerzanie zasobu słownictwa.
- stymulowanie rozwoju myślenia i spostrzegawczości.
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.

 


Oczekiwane efekty:
- poprawa artykulacji i przyspieszenie rozwoju opóźnionej mowy,
- lepsze rozumienie poleceń i przekazywanych treści,
- pojawienie się potrzeby kontaktu werbalnego,
- poprawa kontaktu wzrokowego,
- większa gotowość do podejmowania nowych rodzajów działania,
- większa aktywność i zainteresowanie pracą na lekcjach i innych zajęciach,
- lepsza koncentracja i mniejsza męczliwość,
- większa pewność siebie i otwarcie się na kontakt z innymi,
- poprawa koordynacji ruchowej,
- poprawa w zakresie motoryki małej i dużej,
- lepsza orientacja w przestrzeni,
- poprawa rozwoju emocjonalno-społecznego ( dziecko chętnie wypowiada się i uczestniczy wżyciu grupy),
- wzrost czynnego i biernego słownika dziecka ( dziecko operuje coraz bogatszym słownikiem).

 


Zajęcia przeznaczone będą dla dzieci mających trudności związane z mówieniem, rozumieniem,a nawet czytaniem i pisaniem, zgodnie z diagnozą przeprowadzoną przez logopedę w szkole do której uczęszcza dziecko objęte wsparciem. Profilaktyka logopedyczna odgrywa istotną rolę w stymulacji oraz kształtowaniu rozwoju mowy i języka. Ma na celu zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy oraz nasilaniu się już istniejących nieprawidłowości, a także zmniejszeniu ryzyka wystąpienia dysleksji, a nawet zaburzeń osobowości.


Data dodania: 2022-11-06 15:03:06
Data edycji: 2023-01-03 19:51:10
Ilość wyświetleń: 197

Kalendarz

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej